Turk Time
DOLAR
46,6277 %0.13
EURO
53,1082 %0.08
ALTIN
6130,1250 %1.67
BIST-100
14274,02 %0.1
PETROL
74,2500 %-2.03
BONO
40,3300 %-0.79
ISTANBUL
BUGÜN
22/29°
ISTANBUL
YARIN
22/29°

SGK'dan çalışan annelere müjde

Sosyal Güvenlik Kurumu(SGK), çalışan anneleri desteklemek için verilen analık ödeneği süresini uzattı. Buna göre ödenek, tekil gebeliklerde 16 haftadan 24 haftaya, çoğul gebeliklerde ise 18 haftadan 26 haftaya uzatıldı.

  • Son Güncelleme:
SGK'dan çalışan annelere müjde

SGK'nin sosyal medya hesabından yapılan açıklamada, analık ödeneği süresinin tekil gebeliklerde 16 haftadan 24 haftaya, çoğul gebeliklerde ise 18 haftadan 26 haftaya çıkartıldığı belirtildi.

Açıklamada, 1 Mayıs itibarıyla devam eden raporlar için herhangi bir başvuruya gerek olmaksızın 8 haftalık ödemenin otomatik olarak yapılacağı ifade edildi.

ÖDEME OTOMATİK OLARAK YAPILACAK

Bu kapsamda, 16 Ekim 2025 tarihi itibarıyla doğum yapan ve raporu 1 Mayıs 2026 tarihinden önce sonlanan anneler için de işverenlerinin Kuruma yapacakları bildirime istinaden 8 haftalık ödeme yapılacağı belirtildi.

Öte yandan annelerin söz konusu haktan yararlanabilmeleri için raporlarını uzatmak amacıyla sağlık hizmet sunucularına veya Kuruma ayrıca başvuru yapmalarına gerek bulunmadığı kaydedildi.

YORUMLAR

Bu habere henüz yorum yapılmamış.İlk yorum yapan sen ol...

Yorum Yap

Bu Alan Boş Bırakılamaz
Bu Alan Boş Bırakılamaz
Yorum Yapma Şartlarını Kabul Etmediniz