Turk Time
DOLAR
47,7618 %0
EURO
55,1773 %0.14
ALTIN
6771,1620 %0.01
BIST-100
14110,14 %2.96
PETROL
87,2400 %-0.63
BONO
41,6000 %-0.07
ISTANBUL
BUGÜN
24/29°
ISTANBUL
YARIN
23/27°

Her gün acı yiyenler dikkat: Uzmanlar kanıtladı

Pensilvanya Eyalet Üniversitesi'nden doktora sonrası araştırmacı Dr. Paige Cunningham'ın Verywell Health'e yaptığı açıklamaya göre, yiyeceklere lezzetini bozmayacak ancak acılık katacak kadar acı biber eklemek, daha az yemek yemenize yol açabilir.

  • Son Güncelleme:
Her gün acı yiyenler dikkat: Uzmanlar kanıtladı

Bu yıl Food Quality and Preference adlı akademik dergide yayımlanan bir çalışmanın başyazarı olan Cunningham'ın ekibi, araştırmalarında algılanan acılık arttıkça yeme hızının yavaşladığını ve tüketilen miktarın azaldığını gözlemledi.

Bu bulgu, acı yiyeceklerin sadece metabolizma üzerindeki etkileriyle değil, aynı zamanda yeme davranışları üzerindeki psikolojik etkileriyle de kilo kontrolüne yardımcı olabileceğini düşündürüyor.

Acı biberlere karakteristik acılığını veren bileşik kapsaisindir. Bu bileşiğin canlı organizmalarda ısı üretimini tetiklediği ve metabolizma hızını artırdığı düşünülüyor. Piedmont Atlanta Hastanesi Klinik Diyetisyeni Haley Robinson, kapsaisinin vücut ısımızı yükselttiğini, metabolizmamızı hızlandırdığını ve dolayısıyla kalorileri daha hızlı yakmamızı sağladığını belirtti. Araştırmalar, kapsaisinin metabolizma hızımızı %5'e kadar artırabileceğini ortaya koyuyor.

ACI BİBERLERİN İŞTAH ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Acı biber ve diğer baharatlar aynı zamanda iştah üzerinde de önemli bir etkiye sahip olabilir. Düzenli olarak bol baharatlı beslenen kişilerin gün boyunca daha az yemek yeme eğiliminde olduğu gözlemlenmiştir.

Cleveland Clinic'ten kayıtlı diyetisyen Patricia Bridget Lane'e göre, kapsaisinin iştah ve tokluk hissini düzenleyen beyin bölgesi olan hipotalamus üzerinde etkili olduğuna dair bazı araştırmalar bulunuyor.

Carolina Reaper veya hayalet biber gibi çok acı biber türlerinin, daha fazla kapsaisin içermelerine rağmen, ekstra faydalar sağladığına dair henüz bilimsel bir kanıt bulunmuyor. Kapsaisin, kırmızı biber ve pul biberin ana bileşeni olsa da, diğer biber türlerinin de benzer faydalar sunduğu tespit edilmiştir.

YORUMLAR 

YORUM YAP 

Bu bölüm boş bırakılamaz
Bu bölüm boş bırakılamaz
Yorum Yapma Şartlarını Kabul Etmediniz